Ved planlægning af byggeri: kontorlandskaber

Måske står man overfor at skulle foretage planlægning af byggeri i Hjørring, og før man kommer ud til at lave det grove arbejde, om det så er de samme mennesker, der laver den slags, eller om en ledelse står for dette (ofte ved større firmaer), så skal man have nogle lokaler til at gøre dette i.

Planlægningen foregår oftest hjemme på hovedkontoret, mens den løbende planlægning, ændringen og tilpasning kan ordnes ude på byggepladsen i et mobilt kontor i for eksempel en skurvogn, som man kan rykke rundt.

Men hjemme på kontoret skal der laves hovedplanlægningen af selv byggeriet med budget, byplanlægning, udstyr, remedier med videre, som kan kræve forskellige typer af forberedelse.

Dette kan så fordre, at man både har et lukket og et åbent kontormiljø til dette, og heri dette indlæg vil vi beskrive, hvordan og hvornår det er bedst at skifte mellem disse to typer.

Det lukkede kontormiljø kan være virkelig praktisk at benytte sig af, når man skal lave mindre opgaver, som man kan mestendels være en enkelt eller få folk om at håndtere, som kan være at lave et budget, finde sponsorer, købe udstyr ind og så videre.

Når man så er nået dertil, hvor der er spørgsmål, så kan man kontakte dem, der kan svare på det, enten elektronisk eller ved at gå over og besøge dem, hvor de holder til.

Det færdige resultat kan man så netop fremvise i et mere åbent kontormiljø eller et større mødelokale, hvor alle medarbejderne måske har haft en deadline til at få styr på deres ansvarsområde.

Så kan man planlægge derfra og vise, hvad man er kommet frem til, og så uddelegerer man videre opgaver til, hvad man så skal nå at lave derfra indtil næste møde.

Og så går man tilbage til ens afluk, hvor man så arbejder videre i det lukkede kontormiljø.

Lukket for kommentarer.