Facebook annoncering

Facebook er stadig god til markedsføring

Facebook er stadig god til markedsføring

editorial

Vil du vinde nye kunder, kommer du ikke udenom Facebook. Mere end 2 millioner danskere har en profil på det sociale medie, og uanset hvad du selv synes om platformen, er der mange penge at hente.

Går du og overvejer, om Facebook annoncering er noget for dig, så læs med her – det er vi ganske sikker på, det er. Faktisk vil vi gå så langt som til at sige, at du ikke kan undvære Facebook, hvis du vil frem i den digitale verden.

Vi har samlet 5 gode grunde til dig, der overvejer annoncering:

1) Du kan pushe dit produkt. I løbet af kort tid og uden at bruge alt for mange penge kan du gøre opmærksom på dit produkt overfor rigtig mange mennesker, og det er enkelt og effektivt.

2) Du kan ramme din målgruppe. Det er let at komme til at skyde med spredehagl, når du markedsfører, men på Facebook kan du hurtigt og let finde din målgruppe og målrette dine annoncer mod dem – ja, faktisk gør Facebook det meste af arbejdet for dig.

3) Du kan måle dine resultater undervejs, og på den måde slipper du for at bruge penge på ting, der ikke virker. Du stopper bare kampagnen, hvis resultaterne ikke er med dig.

4) Facebook hjælper dig med at definere, hvilke annoncer der giver flest penge, og på den måde kan du lettere målrette dine annoncekroner.

Få professionel hjælp til annoncering

Har du aldrig arbejdet med annoncering på Facebook før, kan det føles som en uoverskuelig opgave, og derfor er det en god idé at alliere dig med en professionel ekspert på området. Enten kan du overlade alt arbejdet til vedkommende, eller du kan følge med på sidelinjen, indtil du er tryg nok til at overtage processen og køre det videre på egen hånd – vi anbefaler dog førstnævnte.