logo design

Dit logo er en del af din virksomhedsstrategi

Dit logo er en del af din virksomhedsstrategi

editorial

Når du sidder og tænker over hvilke firma du er og hvor du gerne vil hen, er det vigtigt at du samtidig også tænker over dit logo og din visuelle identitet. Dit logo og din visuelle identitet skal nemlig udtrykke det du står for. Det er ofte det første nye kunder støder på og her er det vigtigt at der er overens mellem det du siger og det du gør ellers vil kunden søge videre og vælge en anden. Du kan sammenligne det med et bogomslag. Med mindre du allerede kender forfatteren eller har fået den anbefalet, har du kun omslaget at vurdere bogen på. Det er nøjagtigt det samme som der sker, når en potentiel kunde på mindre en et sekund vurdere dig og beslutter sig.

Læg fra start en strategi

Lige så vigtig som din mission og vision er for din virksomhed, når du skal lægge den overordnede strategi, lige så vigtig er din visuelle identitet og dit logo. Derfor er det en god ide at sætte penge af i budgettet til at få en erfaren grafikker til at lave dit logo og resten af dit materiale. Fald ikke for fristelsen og spar penge her ved at bruge en god ven, der har lavet et par logoer til den lokale fodboldklub. Det kan hurtigt blive dyre penge at spare, hvis et par kunder fravælger dig, fordi der er ikke er overrensstemmelse i mellem firma og logo. Eller hvis du skal ud og have lavet det om og ikke alene skal bruge penge på et nyt logo, men også på at få det på din hjemmeside, dit markedsføringsmateriale og på at rebrande dig på markedet igen. Et godt logo er enkelt og genkendeligt og skal kunne bruges i mange år. Samtidig skal det kunne holdes tidsvarende med ganske få midler.